Automatizmusok

Leírás

ActiveCampaign Marketplace:

https://www.activecampaign.com/marketplace/

Legtöbbször használt automatizmus kezdési indulópontok:

  • Tag is added – Taget kap
  • Submits a form – Kitölt egy űrlapot
  • Subsribes – Feliratkozik egy listára
  • Web page is visited – A követőkód alapján megnéz a feliratkozó egy konkrét oldalt vagy oldalcsoportot (pl. kategória)
  • Opens/reads an email
  • Clicks a link in email

A Tag indulópontok alatti Or don’t have a trigger for your automation opciót akkor használjuk, ha másik automatizmusból indítod el ezt.

Mindig figyelj a Runs beállítására. A legegyszerűbb, ha 1× futtatod le az automatizmusokat, az elején ezt ajánlom. Viszont később, ha bonyolítani akarsz, komplexebb rendszert építenél, akkor figyelned kell pár dologra. Ilyenkor gondold végig, hogy mi van akkor, ha az érdeklődő, már benne van az automatizmusban vagy már befejezte egyszer de később jött vissza. Ilyenkor biztonsági If/else kérdéseket vagy kivételeket kell beállítanod. Erről lesz később szó.

Legtöbbet használt elemei az automatizmusainknak:

  • Send email – Kiküldesz egy emailt
  • Wait – 2 része van
    • Vár valamennyi időt, pl. 1 nap
    • Vár valamilyen feltétel teljesüléséig
    • Lehet kombinálni is, pl. 15 napig vár, hogy megnyissa az emailt. Ha nem nyitja meg, akkor akár be is fejezheted az automatizmust a feliratkozó számára.
  • If/Else – Igen/Nem feltételt állítasz
    • Megvan-e neki a PURCHASE: Divi tag?
    • Járt-e már a sales oldalon?
    • Befejezte-e már ezt az automatizmust
    • Elolvasta-e az előző emailt
    • Átkattintott-e az előző emailből
    • Vásárlód-e, azaz megvan-e neki a STATUS: Customer tag?
    • A lehetőségek tárháza végtelen
  • Go to – Az automatizmuson belül egy másik pontba vezeted a feliratkozót – Ez jellemzően akkor van, ha beiktattál egy If/Else kérdést, de valami oknál fogva át akarod vinni pár lépés után az egyik oldalról a másikra az érdeklődőt (később mutatok példát)
  • Goal – Cél – Akkor használjuk, ha az automatizmusnak van valami fontos célja, ami a legtöbbször vásárlást jelent. Pl. ezzel az elemmel át tudunk ugrani egy 8 emailből álló sales sorozatot a 2. után ha vásárolt az illető
  • Start an automation – Elkezdesz egy másik automatizmust, ha ideér a feliratkozó
  • End this automation – Befejezi a feliratkozó EZT az automatizmust
  • End other automation – Befejez a feliratkozó egy MÁSIK automatizmust
  • Subscribe – Feliratod a feliratkozót egy másik listádra – Pl. Ha a vásárlód egy “Vásárlók” listára iratkozik fel, akkor felírathatod egyből a “Fő listára”
  • Add tag – Taget kap az emberünk
  • Remove tag – Leveszel egy taget a feliratkozóról.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kezdd el használni a legjobb e-mail marketing szoftvert!